суботу, 25 лютого 2017 р.

Мова рідна - чарівна колиска



О місячне сяйво і спів солов'я,
Півонія, мальви, жоржини!
Моря бриліантів, це - мова моя,
Це мова моєї Вкраїни!
В.Сосюра



 
Рідна мова - це мова роду, вона відбиває досвід пращурів для нащадків.
У листопаді 1999 року Генеральна конференціяЮНЕСКО проголосила Міжнародний день рідної мови, який уперше відзначався 21 лютого 2000 року у Парижі.
У нашій бібліотеці ми разом з користувачами провели годину спілкування "Мова рідна - чарівна колиска". Нашим читачам ми розповіли історію виникнення такого свята та яке значення воно має для кожної поважаючої себе людини та народу в цілому. Виявляється, що заснування цього свята має велике значення, тому що, за оцінкою фахівців, на сьогодні існує близбко6000 мов. І багатьом із них загрожує зникнення.
Наші читачі ще раз переконались, що мова являє собою значну частку національної культури. Збереженнямови, розвиток мови - важливе завдання кожного народу.
 
Мова кожного народу неповторна і  - своя;
В ній гримлять громи в негоду,
В тиші - трелі солов'я.
На своїй природній мові і потоки гомонять;
Зелен-клени у діброві по-кленовому шумлять... (О.Забужко)
 


Наша рідна мова - це мова Тараса Шевченка, Лесі Українки, Олеся Гончара. На рідній мові ми слухали перші колискові пісні він рідної неньки, навіть журавлі курличуть на нашій рідній мові, лелеки...
 


Ми співаєм пісні, читаємо вірші, спілкуємось - це наша спадщина, наша культура, це наше життя...
 
 
 
Ми облаштували книжкову виставку з відповідною літературою.  Біля неї ми розгадували загадки, згадували прислів'я, приказки.
 
 
До уваги наших читачів були представлені вислови наших українських письменників.
 
 
 
"У шелесті трав, у цвітінні калини
Я чую цю мову у сні й наяву.
Вона в моїм серці, - це вся Україна,
Я дихаю нею, я нею живу!"
(В. Геращенко)
 
"Мова моя українська -
Батьківська, материнська.
Ти у мене із кореня -
Полем в мені наговорена,
Дзвоном коси прокована,
В чистій воді смакована..."
(В.Бичко "Українська мова")

Найактивніші читачі нашої бібліотеки читали улюблені вірші про мову.
 


Яка у ній сила і кличе, й сія,
Яка в ній мелодія лине
В натхнення хвилини!
О мово моя,
Душа голосна України!
 
В.Сосюра.
 
 


Соловїну, барвінкову,
колосисту - на віки -
українську рідну мову
в дар мені дали батьки.
Берегти її, плекати
буду всюди й повсякчас, -
бо ж єдина - так, як мати, -
мова в кожногоіз нас!


 
 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар